Охорона та Безпека
Стратегія
Логотип
Фірмовий стиль
Рекламна кампанія
Production
Ця історія про те, як один невеличкий запит може перетворитися у великий проєкт ребрендингу найстаршої охоронної агенції країни. А з тим й у найтепліші та довірчі відносини між агентством та клієнтом.
Маємо.
«Охорона та безпека» — харківська охоронна компанія, яка розробляє прилади охоронної та пожежної сигналізації та забезпечує охоронний сервіс. Заснована у 1999 році. Сьогодні під пультом спостереження «Охорони та безпеки» знаходяться 54 000 об’єктів у Харкові та Києві. Ось вже декілька років компанія працює на ринках ЄС та в США під брендом Ortus.
«
В цілому бізнес почував себе добре, але ми розуміли, що наш клієнт змінюється, а наш теперішній вигляд застарілий.
Олександр Нелюба, комерційний директор компанії «Охорона та безпека»
Завдання.
Знайомство з компанією почалося з запиту на пошук назви та айдентики для нової лінійки продукту — системи охоронних сигналізацій власного виробництва. Уже після першого успішно реалізованого проєкту стало зрозуміло, що ми можемо допомогти не лише з розробленням нового продуктового бренду, а й із репозиціонуванням усієї компанії загалом.
Причиною запуску нового проєкту стала поява на ринку нових гравців з агресивною рекламною політикою. На їхньому тлі позиції «ОіБ» виглядали тьмянішими, попри значну історію та масштаби. Компанія не мала чітко сформульованої позиції, рекламна активність зводилася до стандартних для категорії форматів, а зовнішній вигляд не оновлювався приблизно... ніколи.
Так почався довгий та цікавий процес ребрендингу найстаршої охоронної агенції країни.
«
У нас навіть не було відділу маркетингу. З тим ми вже почали роботу над продуктовим рішенням — новим приладом, якому була потрібна назва, фірмовий стиль. Я зрозумів, що треба йти до креативної агенції. Звернулися до кількох, обрали Arriba!
Олександр Нелюба, комерційний директор компанії «Охорона та безпека»
Позиція.
Після першого етапу занурення та аналітики ми усвідомили відмінності компанії, яка раніше залишалася в тіні, на стратегічній сесії з радою директорів.
Швидкість. Це головне, що характеризує будь-яку охоронну агенцію. Швидкість реакції та швидкість прибуття екіпажу. Саме швидкість є показником того, наскільки грамотно в компанії вибудовані процеси, наскільки підготовлені люди та яка кількість екіпажів одночасно курсує вулицями міста. За довгі роки роботи «Охорона та безпека» інвестувала кошти та сили в те, аби прибувати на місце злочину в найкоротший строк — 3-5 хвилин. Мало хто на рику міг забезпечити схожу оперативність.
«Швидка охоронна допомога»
Ця знахідка призвела нас до позиції «Швидка охоронна допомога», що стала офіційним слоганом компанії та прямо казала про її головну відмінність.
Ім’я.
Назва компанії — «Охорона та безпека» — вирішили залишити, не дивлячись на застарілу та довгу форму.
- По-перше, через високий рівень знання бренду. Наліпки з цією назвою бачив кожен другий мешканець Харкова та Києва хоча б раз у житті, бо вони є на багатьох вікнах офісів та будівель.
- По-друге, завдяки своїй багаторічній роботі, компанія почала асоціюватися з назвою всієї категорії, що є мрією будь-якого маркетолога.
Логотип.
Перш ніж розробляти логотип, ми вирішили вивчити візуальні коди всієї охоронної категорії. Результати виявилися очікуваними. Не дивлячись на те, що на ринку праці почали з’являтися винятки, загалом гравці не відрізняються один від одного та використовують класичну форму — щит, що символізує захист.
Коли мова йде про ребрендинг компанії з історією 20+ років, дуже важливо залишити елемент, що був її символом. А після переосмислити його.
Таким елементом логотипа стала літера S (security) — пряме посилання на діяльність підприємства.
За основу ми взяли елемент категорійного дизайн-коду (щит), додали знайомий аудиторії бренд-атрибут (літеру S) та приправили його бажанням створити героїчний образ компанії. Так ми здобули сучасний агресивний знак, який став новим обличчям компанії.
Фірмовий стиль.
Кожна служба спеціального призначення — пожежна, швидка допомога, поліція — мають спеціальне індивідуальне забарвлення. Воно сигналізує учасникам дорожнього руху про важливість екіпажів, аби ті вчасно поступилися їм дорогою. Не дивлячись на те, що охоронні агенції іноді дійсно рятують життя, вони не мають такого самого права, як державні служби й вимушені чекати у пробках разом з іншими водіями.
Нам дуже хотілося виправити цю несправедливість і перетворити компанію «Охорона та безпека» в службу спеціального призначення. Як мінімум візуально.
Так з’явилася ідея власного камуфляжу, що відтворює форму логотипа — гострого трикутника. Це й стало основою фірмового стилю. Так всі автівки компанії помітні на дорозі й у кожного екіпажу з’являється шанс швидше долати пробки та затори.
Рекламна кампанія.
«Охорона та безпека» здобула нову ціннісну пропозицію та обличчя. Наступним кроком стала іміджева рекламна кампанія з новою айдентикою та слоганом.
Як зазвичай виглядають рекламні матеріали охоронних агенцій? Сурові чоловіки у формі, екіпажні автівки, страшенні слогани та номер телефону. Найближчі конкуренти «Охорони та безпеки» пішли далі та сфокусувалися на високотехнологічних апаратах та системах сигналізації.
Але правда у тому, що людина може хоч повністю обвішатися інноваційними камерами та датчиками, але результат буде залежати виключно від групи швидкого реагування і того, як швидко вони зможуть приїхати на місце події. На першому місці — люди, які захищають ваш будинок.
Захищають не пристрої. Захищають люди.
Ця думка та образ приладомена (людини, що обвішана камерами та датчиками) стали базою рекламної кампанії.
Жодних 3D-моделей — тільки крафт.
Для фільмування ми пошили костюми, на які власноруч кріпили датчики та камери. Ми використали 340 датчиків руху та понад 60 камер відеоспостереження, аби зробити костюми. І аби підтримати зовнішню комунікацію в digital — зафільмували серію преролів з нашим приладоменом.
/
«
Є два типи сміливості у рекламі — робити те, що ніхто раніше ніколи не робив у категорії й робити те, що ніколи раніше не робили ви. Кейс Охорони та безпеки» — це сміливість другого типу. Це був перший досвід клієнта з такими нестандартними ідеями. І я пишаюся сміливим рішенням замовника.
Олег Мисягін, виконавчий директор Arriba!
Кожного разу, як ми приходили до шефа з новою ідеєю щось обновити, зробити рекламу, перефарбувати — зустрічали супротив. З машинами цей супротив був найбільшим — одразу «ні». Але у нас у будь-якому випадку проводилося голосування за ту чи іншу ідею. Шеф зазвичай утримується. Машини готувалися на оновлення у старому дизайні. І тут він раптово підходить та просить зупинити процес: «хочу у новому варіанті». Але в цілому це оновлення не далося йому легко.
Олександр Нелюба, комерційний директор компанії «Охорона та безпека»
Ліричний відступ.
Є думка, що якщо людині 60 років, то він має бути консервативним. Але підприємці — завжди підприємці. Особливо, якщо ми кажемо про першопрохідця, винахідника, self-made директора компанії, де працює 400 співробітників (стільки людей зараз працює в «Охороні та безпеці»).
Сергій Миколайович Чернишов про свій шлях у бізнесі: «… початок 1999 року. Я був змушений піти з фірми «КП Пульт», яка вперше в Україні створила та застосувала на практиці пульт пожежної охорони. ... І піти, як водиться в таких випадках, із порожніми руками: співзасновники практично нічого із нашого спільного майна мені не повернули. Після того, як я покинув фірму, було ухвалено рішення про створення першого у Харкові охоронного пульта. І для цього було створено підприємство «Охорона та безпека». Спочатку штат фірми складав 6 осіб. Щиро кажучи, це був важкий час у всіх розуміннях. Досить сказати, що радіатори для приладів я виготовляв із легкосплавного металу, купивши у господарському магазині лопати для збирання снігу».
«
Працювати з українським малим та середнім бізнесом, який треба виводити з зони комфорту, розвивати, дбайливо пропонувати й показувати, на що спроможна реклама, — робота, що надихає, я вам скажу.
Макс Бурцев, креативний директор Arriba!
Мені було дивно бачити, як працює команда агенції. Вважаю, що ми робимо круті речі. Продуктовий лонч, з яким ми спочатку прийшли Arriba!, ще попереду. Це буде новий виток.
Олександр Нелюба, комерційний директор компанії «Охорона та безпека».
Arriba! Creative Agency:
Олег Мисягін — Strategy;
Макс Бурцев — Creative Director;
Юля Гапон — Account Manager;
Рома Глібов та Даша Старко — Copywriters;
Діма Алімов, Юля Развенкова, Євген Бабанін — Designers;
Наташа Кузьміна — Craft Designer;
Павло Іткін — DoP, Photographer, Post-production;
Мер’ям Йол — Producer.
Валера Сольєрі — Sound Director;
Надя Дігалевич — Clapper-board;
Костянтин Гончаров — 1st AC;
Музика — SOL’ School
Також дивіться
Метеозахист
Стратегія, креативна ідея, рroduction
Патрульна поліція
Production
Puzzletelling
Стратегія, креативна ідея, рroduction